Hva får online personlig trening til å fungere?

Fra arbeid til sosialisering til trening, pandemien tvang oss til å flytte så mange aspekter av livene våre online. Selv om få av oss ville henge med venner og nær famalie utelukkende gjennom en skjerm, kan det være at noen av disse plutselige endringene er kommet for å bli. For eksempel, fjernarbeid lar arbeidstakere erstatte pendletid med… bokstavelig talt hva som helst annet de heller vil gjøre. Og det viser seg at å trene på avstand også kan gi store utbytter.

Nysgjerrig på om digital helseveiledning og online personlig trening gir samme trøkk som fysisk på et treningssenter? Treningsfysio, driver med både fysisk og digital personlig trening. For den fysiske oppfølgingen har vi personlig trener i Bodø med fysioterapiutdanning. Mens digital oppfølging gir friheten til å trene på dine premisser, uansett hvor du befinner deg. 

Fleksibel trening i farten

Med oppfølging av Treningsfysio og treningsappen ABEL i lomma er det kortere vei til en treningsøkt. Glem bookede timer og avbestillingsgebyrer som svir mer enn burpees. Din personlige trener legger til rette med skreddersydde økter som glir sømløst inn i livet ditt. Øktene kan også flyttes med bare et tastetrykk.

Personlig tilpasning

Hvorfor nøye seg med et generisk treningsopplegg når du kan ha et som er håndplukket for deg? Med Treningsfysio kan du finne en coach som matcher dine mål, enten det er å måke snø uten ryggsmerter, komme tilbake etter en skade, eller finne tid til trening i en hektisk hverdag. Og det beste? Du trenger ikke engang å møte dem for å føle at du har en treningspartner i verdensklasse.

Systematisk oppfølging

I smarttelefonens gullalder er data konge. Med Treningsfysio, blir hver rep, hvert løft og hver svettedråpe til tall som betyr noe. Du får en systematisk oversikt over treningen og progresjonen, som gjør at våre coacher lettere kan gå inn å justere. Dette gjelder uansett om du får oppfølging av vår fysioterapeut/personlig trener i Bodø eller gjennom digital oppfølging. 

Digital oppfølging

Våre fysioterapeuter i Treningsfysio er med deg hele veien, alltid klar med råd om alt fra aktivitetsmodifisering ved smerte til endringer på løfteteknikk – alt bare et tastetrykk unna. Du får en hel treningsverden som spinner rundt deg og dine mål, tilgjengelig uansett hvor livet tar deg. Og det er, personlig trening redefinert for en ny æra. 

Treningssenter anbefales

Vi anbefaler at man melder seg inn på et treningssenter for best effekt av treningen, fordi maskiner og frivekter gjør at man kan utfordre muskulaturen og kroppen i mye større grad. Bodø kommune har flere treningssentre spredd utover hele byen. Våre fysioterapeuter holder til på Feel 24, og derfor anbefaler vi også disse senterene.

Det kan derimot også legges til rette for trening hjemme. Gjennom oppfølging gjennom ABEL er også hjemmetrening mer tilgjengelig enn før. Med Treningsfysio, blir stuegulvet ditt til et treningsrom med en yogamatte og strikk, og kontoret til et sted hvor man gjør øvelser for kroppslig tuning. Ingen reisetid og ingen venting på ledige maskiner.

Fra Statistikk til Strategi

Det er ikke bare om å samle data; det handler om å bruke den til å male et bilde av din fysiske reise. Vi forvandler tall til en handlingsplan, gir deg en vei kartlagt med personlig progresjon og nyoppdagede styrker. Hver økt er en mulighet til å overgå deg selv, ikke bare i antall reps, men i innsikt og selvforståelse.

En coach i lommen

Det sies at den beste treneren er den du faktisk vil lytte til. Med oss får du mer enn bare veiledning; du får en fitness-mentor som kjenner dine preferanser og aversjoner, som kan hjelpe deg med å navigere i treningsjungelen med smarte, personlige valg.

Invester i deg selv, ikke bare et medlemskap

Vi opplever at mange investerer i et treningsmedlemskap, men benytter seg ikke av det, eller i alle fall svært lite. Med systematisk og kontinuerlig trening sies det at man kan kjøpe seg noen år, noe vi i Treningsfysio også tror det finnes mye sannhet i. Høy gjennomsnittlig levealder er assosiert med moderat/høy fysisk aktivitetsnivå. Derfor er det nærliggende å si at en investering i personlig trener gjøre at man «kjøper seg noen år».

Resultater du kan Føle – og Se

Vi trener ikke bare for å se bra ut, men også for å føle oss fantastiske. Det er ikke bare om de ytre gevinstene, men også den indre styrken, fleksibiliteten og utholdenheten som bygges opp med hver treningsøkt. 

 Ta kontakt i dag, og ta det første skrittet mot et sunnere liv!

Kundehistorie

For seks måneder siden tok Veronika fra Bodø kontakt med en av våre fysioterapeuter. Hun hadde et håp om å endring. 54 år, og utfordringer med rygg- og nakkesmerter som kom i perioder, en følelse av konstant utmattelse, og jobb hun ikke visste om hun klarte å stå i. Livet som kontormedarbeider hadde satt sine spor, og tiden hun brukte sittende foran en skjerm hadde ikke bare satt en demper på hennes fysiske helse, men også hennes mentale velvære.

Treningsfysio utarbeidet et skreddersydd treningsprogram for hennes mål. Startet forsiktig, med lette vekter og enkle øvelser som knebøy og skulderpress, for å la kroppen få tid til å tilpasse seg aktivitetene.

Gjennom de første 2-3 ukene begynte Veronika å kjenne de første tegnene på fremgang. Vektene ble tyngre, men overraskende nok føltes de lettere å løfte. Hver uke, med økning i vekt, kjente Veronika at ryggsmerter ble mindre fremtredende i hverdagen. Det som en gang var en vedvarende smerte ble til en sjelden plage, og til slutt til et fjernt minne.

Energinivået hennes skjøt i været. Hun følte seg revitalisert, med en nyfunnen vitalitet som strømmet gjennom hver fiber i kroppen. Det var ikke bare de fysiske endringene som var bemerkelsesverdige; Veronikas selvtillit og energi blomstret også. Hun sov bedre, spiste bedre, og fant glede i aktiviteter hun en gang trodde var utenfor hennes rekkevidde.

Veronika hadde trent litt styrke før, men trengte hjelp for å komme tilbake til treningen. Etter seks måneder kunne hun løfte vekter hun aldri hadde drømt om. Fra 30kg i knebøy til en imponerende 70kg, fra 40kg i markløft til 80kg, og hip thrust og skulderpress fulgte samme trend.

Veronikas historie er en påminnelse om at alder bare er et tall, og at det aldri er for sent å gjøre en endring i livet. Med riktig veiledning og motivasjon, er alt mulig.

Historien publiseres i samtykke med klienten, som ikke ønsker å gå ut med fullt navn. 

Grafen viser Veronikas fremgang i styrketreningen. Den blå søylen representerer startvekten, mens den grønne viser den nåværende vekten for hver øvelse:

  • Knebøy: Fra 30 kg til 70 kg
  • Markløft: Fra 40 kg til 80 kg
  • Hip Thrust: Fra 40 kg til 100 kg
  • Skulderpress: Fra 3 kg til 10 kg

Dette illustrerer en betydelig forbedring i styrke gjennom 6mnd. oppfølging. 

Veronika startet ikke rett på 30kg knebøy og 40kg markløft, da vi trengte en innkjøringsperiode på 3-4 uker for at smertene skulle være håndterbare

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *